Encyklopedie her

Přístavy

---
Rozvoj taktiky, rychlosti a orientace v terénu
2-5
1-3
20-40 tři nebo čtyři družstva
8-30 let
30 min. | 1
30 min. - 1 hod. | 1
Prostředí: členitý terén, les
Denní doba: dopoledne, odpoledne
Roční období: léto, podzim
Materiál družstva:
kartičky s čísly 1,5,10 barevně odlišené

Realizace hry

Před začátkem hry rozdělíme hrací území na tři nebo čtyři části a zároveň určíme v každé části polohu přístavu. Celé hrací pole projdeme se všemi hráči a ukážeme jim pozici přístavů. Část hráčů (třetinu až polovinu) určíme jako piráty. Zbývající hráče rozdělíme do tří (čtyř) družstev a každému družstvu přidělíme jedno území.

Každé družstvo ponechá v přístavu jednoho pasivního hráče, který má na starosti „finance“. Zároveň přístav slouží i jako strážní věž ke které se nesmí přiblížit piráti blíže než 15m. Všechny přístavy mají na začátku stejný obnos tj. třeba 20x1, 10x5, 5x10. Cílem hráčů je navštívit jiné území, kde mohou vyměnit peníze za cizí měnu. Hodnota peněz se mění v poměru 1:1. V případě čtyř družstev můžeme dohodnout, že přístavy ležící na úhlopříčce si mění peníze v poměru 1:2. Každý hráč smí přenášet pouze jednu kartičku. Piráti se pohybují se po celém hracím poli a chytají ubohé, nešťastné obchodníky. Pokud některého chytnou (stačí se dotknout) je jim povinen odevzdat veškeré své jmění.

Hra končí časovým limitem (20 min.) nebo v okamžiku kdy nikdo nemůže měnit.

Komentáře

Doposud žádné komentáře