Encyklopedie her

Bystré očko

4.00
Rozvoj paměti a smyslového vnímání
2
3
5-50 jednotlivci
10-60 let
žádný | 0
1 hod. | 1
Prostředí: členitý terén
Denní doba: dopoledne, odpoledne
Roční období: jaro, léto, podzim
Materiál každý:
tužka, papír
Materiál všichni:
startovní čísla nebo velké čtvrtky s čísly

Realizace hry

Vedoucí se postaví tak, aby na něj bylo dobře vidět a aby dobře obhlédl okolí. Hráči se zamaskují v určené vzdálenosti. Vedoucí si na sebe navléká startovní čísla. Hráči vedoucího pozorují a čísla, která si vedoucí obléká, si snaží zapamatovat. Zkouší se nepozorovaně připlížit co nejblíže, aby dobře viděli. Vedoucí vyřazuje hráče, které vidí. Když vedoucí skončí, svolá hráče, které nevyřadil a ti musí správně zapsat čísla.

Metodické poznámky

Jednodušší varianta je, že hráči mají u sebe papír s tužkou a čísla si zapisují průběžně.

Hru lze hrát i tak, že pokud někoho vedoucí vidí dá mu trestný bod a hráč se musí jít někam znovu schovat. Během té doby už vedoucí ukazuje nová čísla, což nutí hráče se schovat a znovu se na dohled přiblížit co nejrychleji.

Samozřejmostí je, že vedoucí si musí zapamatovat (zapsat) čísla, která ukazoval.

Komentáře

Doposud žádné komentáře